miercuri, 17 aprilie 2013

Ca să pună mâna pe banii din reparaţiile navei Flaminia, Conducerea Daewoo Mangalia, fals şi uz de fals cu adrese oficiale


Bomba toxică plutitoare, respectiv nava MSC Flaminia, este de fapt o mină de aur! Statul român ar avea de încasat pentru reparaţianavei Flaminia 30 de milioane de dolari (în fapt, banii i-ar încasa Şantierul Daewoo Mangalia Heavy Industries, iar de aici o parte ar rămâne românilor, iar o alta, probabil mai consistentă, coreenilor, acţionari majoritari ai DMHI). După ce trei ţări au refuzat să o primească în porturile lor, nava germană încărcată cu substanţe periculoase staţionează de zile bune în rada exterioară a Portului Constanţa. Autorităţile române se agită să rezolve urgent problema numită Flaminia, existând totodată informaţiile oficiale privind o decontaminare efectuată în Germania. Asta nu însemnă însă că nava este sigură. Fără doar şi poate, interiorul MSC Flaminia adăposteşte încă un cocktail de otrăvuri, chiar dacă încărcătura de containere cu substanţe toxice şi apa contaminată cu acestea, rezultată din stingerea incendiului care a mistuit nava în iulie 2012, au fost descărcate în portul german Jade Wesser Port, după cum arăta cotidianul Replica de Constanţa într-o ediţie anterioară. În prezent, nava aşteaptă în radă ca Garda de Mediu să desluşească misterul încărcăturii. Pe de altă parte, dintr-o adresă semnată şi parafată de Gemal Memetcea, directorul Departamentului Sănătate-Securitate în Muncă şi Mediu din cadrul Şantierului Daewoo Mangalia, aflăm că Autoritatea Navală Română şi Căpitănia Portului Constanţa şi-au exprimat acordul de intrare a navei la Dana 38. De ce? Pentru ca nava să se debaraseze de încărcătură în Portul Constanţa, iar apoi să ajungă acolo unde este aşteptată pentru reparaţii, în Şantierul Daewoo Heavy Industries Mangalia. Pentru aceste reparaţii, DMHI ar urma să încaseze o sumă frumoasă de bani, de unde şi insistenţa celor din şantier – inclusiv prin transmiterea unor adrese cu date false!!! unor instituţii -, pentru ca nava să ajungă la ei.
Adresa oficială este contrazisă de Andrian Mihei, directorul Autorităţii Navale Române (ANR). ANR nu şi-a dat nici un acord. Deocamdată este problema Gărzii de Mediu care trebuie să spună dacă la bordul navei sunt materiale periculoase sau dacă sunt în conformitate cu notificarea transmisă de Guvernul german. Acolo s-au găsit buletine de analiză, parametri, în baza cărora nava a fost acceptată de către Agenţia Naţională de Mediu din România. ANR, ca instituţie, spune că din punct de vedere al navigaţiei şi prevenirii poluării nava nu ridică probleme. Problema rămâne ca Garda de Mediu să lămurească dacă nava poate să intre în Portul Constanţa. Asta este cu totul altceva, a declarat Mihei. Conform articolelor 6 şi 7, HG 788/2007, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Mediului este cea care emite documentele de notificare şi de circulaţie pentru valorificare în instalaţii autorizate din România a deşeurilor provenite din activităţi desfăşurate şi mărfuri depozitate în zone libere şi antrepozitele vamale.
DSP aşteaptă verdictul Gărzii de Mediu
Chiar dacă din punct de vedere al navigaţiei şi prevenirii poluării nava nu ar ridica probleme, Direcţia de Sănătate Publică a ajuns să fie acuzată că ar bloca accesul navei MSC Flaminia în Portul Constanţa. De ce refuză instituţia aflată în subordinea Ministerului Sănătăţii să emită avizul pentru ca nava Flaminia să ajungă în Dana 38? Pentru că rezultatele de laborator se lasă aşteptate. Fără rezultatele de la laborator, de la Garda Mediu, DSP nu emite avizul ca încărcătura navei să fie descărcată în Portul Constanţa. Noi nu ne putem asuma răspunderea ca nava să intre în Portul Constanţa fără să ştim ce conţin respectivele containere. Noi nu ştim dacă probele prelevate sunt reprezentantive pentru întreaga încărcătură, dacă a fost investigată şi prezenţa unor susbstanţe care s-ar fi putut afla la orginea exploziei şi care ar putea să prezinte în continuare un factor de risc, dacă există substanţe care pot contamina mediul sau persoane care vor descărca nava cu ajutorul autogenului. Fără rezultatele de la Garda de Mediu şi fără un impact pe sănătate publică, DSP nu va emite avizul, a declarat dr. Constantin Dina, directorul Direcţiei de Sănătate Publică din Constanţa. Situaţia de la Constanţa a fost adusă şi la cunoştinţa instituţiilor de la Bucureşti. Asta pentru că reprezentanţii Daewoo Mangalia ar face presiuni asupra Direcţiei de Sănătate să emită avizul care ar permite navei Flaminia să ajungă în Portul Constanţa, în vederea începerii operaţiunilor de descărcare a deşeurilor de la bordul navei.
Cabinetul Medico-Sanitar de Frontieră a acordat liberă practică parţială
Direcţia de Sănătate Publică, prin Cabinetul Medico-Sanitar de Frontieră din Portul Constanţa, a acordat liberă practică parţială pe baza declaraţiei maritime de sănătate, remisă de navă, pe baza căreia a fost exclusă prezenţa vreunei boli contagioase cu risc pentru sănătatea publică. Libera practică parţială înseamnă că s-a permis accesul la bordul navei a autorităţilor autorizate din România să recolteze probe în vederea stabilirii potenţialului risc chimic sau radio-nuclear, a explicat dr. Dina. Tot în baza documentului de liberă practică parţială, aprovizionarea cu alimente, apă, combustibil şi orice alte produse necesare navei este permisă fără restricţii. Conform Hotărârii de Guvern 788/2007, art. 4, responsabilitatea privind controlul şi supravegherea transferului de deşeuri revine Autorităţii Naţionale a Vămilor din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală din subordinea Ministerului Economiei şi Finanţelor, Garda Naţională de Mediu din subordinea Ministerului Mediului şi Dezvoltării Durabile, Direcţia de Reciclare a Materialelor din cadrul Ministerului Economiei şi Finaţelor, Ministerului Sănătăţii, prin autorităţile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti. Instituţia Prefectului monitorizează nava Flaminia pas cu pas. Instituţia Prefectului, Direcţia de Sănătate Publică şi nici o altă instituţie nu are nici o legătură cu această navă. Nava Flaminia stă în larg, pentru că nu avem la acest moment rezultatele analizelor, rezultate care vor fi studiate, verificate. Sunt două seturi de analize. Este adevărat că au trecut mai multe zile, dar vremea a fost extrem de nefavorabilă şi nu a permis echipelor să ajungă la bordul navei. Acesta este motivul pentru care nava Flaminia a ajuns să stea zile în şir în radă. Fără rezultatele analizelor nu putem face nimic. Nava Flaminia nu va ajunge în Portul Constanţa până nu primim OK-ul buletinelor de analiză. Nu suntem idioţi. Am ţinut nava mai multe zile în radă, pentru că nu am putut să ajungem la ea. Acolo nu te urci în lift, ci pe o amărâtă de scară din sfoară, a declarat, pentru Replica, Eugen Bola, prefectul judeţului Constanţa.
Toată lumea este în stand-by. Nimeni nu aruncă pe geam milioane de dolari!
Prefectul a exclus varianta că o instituţie anume are interesul de a ţine blocată nava în radă. Nu ne jucăm şi nimeni nu are vreun interes să ţină nava în radă. Interesul nostru este acela ca nava să intre în Portul Constanţa şi grămada de bani, 30 de milioane de dolari, să rămână în ţară. Ca investiţie vorbind, ar fi un lucru extraordinar. Despre asta vorbim. Nimeni nu are nici o ambiţie. Domnul subsecretar de stat la Ministerul Transporturilor, Constantin Matei, a fost numit din partea Guvernului României să se ocupe de rezolvarea acestei probleme. Toată lumea este în stand-by. Toată lumea aşteaptă rezultatele de laborator. Nimeni nu aruncă pe geam 30 de milioane de dolari. Numai că nervii unora s-au cam întins, îi înţeleg, dar şi ei trebuie să înţeleagă că nu ne jucăm, a declarat prefectul Eugen Bola. Cât despre marinarii care nu mai au hrană şi apă, prefectul spune că este problema agentului. Echipajul german este de toată isprava, nu este filipinez. Nava Flaminia a stat vreo şapte luni în Germania. Echipajul navei s-a schimbat de două ori, la interval de patru luni. În Portul din Germania, nava a stat retrasă, a explicat Bola. În containerele de la bordul navei Flaminia erau transportate mai multe substanţe chimice toxice, în condiţii de siguranţă, potrivit prevederilor UE. Din cauza incendiului din 14 iulie 2012, containerele au fost distruse, iar substanţele s-au amestecat. În prezent, la bordul navei se află 8.000 tone de deşeuri metalice şi 1.000 de tone de şlam. Avem buletinele autorităţilor germane şi le aşteptăm şi pe ale noastre. Pe rezultatele analizelor din Germania sunt indicate substanţe, amestecuri. Noi verificăm să vedem dacă nu s-au schimbat lucrurile de la momentul prelevării şi până când a ajuns nava în rada noastră. Buletinul autorităţilor germane relevă existenţa a sute de substanţe. Există o listă destul de mare. Ceva periculos în mod cert există, dar noi nu ştim în ce mod s-au combinat substanţele respective, nu ştim dacă rezistă la sudură, pentru desfacerea containerelor. Atunci când vor ajunge în Dana 38, ISU şi ITM o să verifice absolut toate procedurile, a explicat Bola. În Portul Constanţa, nava Flaminia ar urma să intre pentru descărcarea mărfii. Apoi, nava va lua calea Şantierului Daewoo Mangalia, pentru reparaţii, fapt care reprezintă mană cerească pentru DMHI. De aici, şi presiunile celor din şantier, care abia aşteaptă să repare nava şi să încaseze banii aferenţi lucrării. Şantierul traversează o perioadă destul de dificilă. Noi vorbim de necesitatea unei investiţii. Comenzi de la stat nu există la şantierele navale şi atunci este normal să existe o stare de tensiune. Vorbim de soarta a mii de oameni, multe mii, dacă această tablă pentru corpul navei, care va fi decupat, s-ar lua de la Galaţi. Îi înţeleg. Acest aspect nu-l neglijăm în nici un caz, a comentat, referitor la acest aspect, prefectul Bola. Dacă rezultatele de laborator nu vor fi favorabile, nava Flaminia nu va intra în Portul Constanţa. Dacă nu avem capacitatea să rezolvăm problema din punct de vedere tehnic, nava nu va intra în Port. Trebuie să fim în măsură să rezolvăm problema, dar nu cred că nu vom reuşi să facem acest lucru. Statul român, prin instituţiile sale, îşi ia toate măsurile de siguranţă, la fel cum a făcut şi statul german, a conchis Bola. Vom reveni.
Replica

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu