miercuri, 17 aprilie 2013

Cristian Radu: Nu a existat decât un singur interes, cel financiar. Primarul Mangaliei acuză că timp de 20 de ani foştii edili şi-au bătut joc de staţiuni


În vederea pregătirilor pentru sezonul estival, dar şi pentru minivacanţa de 1 mai, primarul Mangaliei, Cristian Radu, împreună cu reprezentanţii municipalităţii, au străbătut staţiunea Saturn în lung şi-n lat pentru a verifica stadiul în care se află lucrările de reamenajare şi igienizare. În mare parte s-a respectat ceea ce s-a promis iniţial, în sensul că agenţii economici s-au pus pe renovat şi igienizat zonele de interes pe care le deţin. Au existat şi agenţi economici care au fost prinşi cu mâţa în sac, edilul găsindu-i la fel aşa cum i-a lăsat. Unul din ei a încercat să se scuze că nu a început lucrările de igienizare din cauza crizei financiare, nu avea bani. În replică, primarul Cristian Radu i-a spus: Să vă dau eu? Păi de ce v-aţi aruncat dacă nu aveţi bani? Eu mă arunc dacă am bani, dacă nu am bani, nu mă arunc. Dacă mă arunc şi apoi vin să cerşesc… Toţi cumpărăm hectare întregi şi după aceea spunem că nu mai avem bani să le întreţinem.
Cât de nemernic să fii să dai autorizaţii pentru aşa ceva? E plin de magherniţe
Cât de nemernic să fii să dai autorizaţii pentru aşa ceva? E plin de magherniţe – bineînţeles, cuvintele îi aparţin primarului Cristian Radu la vederea magherniţelor care arătau în ultimul hal şi stăteau să cadă, construcţii ridicate cu ani buni în urmă, chiar în apropierea falezei. Acesta s-a arătat extrem de deranjat şi de faptul că peste o parte a plajei a fost turnat ciment. Cât de nemernic să fii să dai autorizaţii pentru aşa ceva? E plin de magherniţe, de nimic altceva. Nu se poate aşa ceva. Băgaţi şi o găină, nişte porci, două vaci…, a menţionat edilul. Aspectul financiar a primat în ultimii 20 de ani, astfel autorizaţiile au fost date după ureche, a mai opinat edilul. Îmi pare rău pentru că administraţia locală timp de 20 de ani nu a făcut nimic pentru a înfrumuseţa acest oraş, şi-mi asum ceea ce spun, pentru că am văzut pe teren şi nu a existat decât un singur interes, cel financiar şi nimic altceva. Se vede clar prin aceste autorizaţii date după ureche, s-a văzut clar că Mangalia nu a avut un arhitect şef, s-a văzut clar că lucrurile nu s-au mişcat într-o direcţie bună, drept dovadă că după 20 de ani, astăzi nu mai avem turişti în Mangalia, oraşul arată trist, dar eu cred că în viitorul apropiat, împreună cu cetăţeanul şi cei care vor să investească cu adevărat, se va schimba faţa acestui oraş, a declarat, pentru Replica, primarul Mangaliei, Cristian Radu. Pe lângă agenţii economici şi de cei care s-au plimbat prin primărie de la Revoluţie încoace, edilul a luat la rost şi Ministerul Apărării Naţionale, întrucât cazarmele deţinute de ministerul în cauză nu au fost renovate, aşa cum s-a vorbit iniţial. Drept urmare, primarul Mangaliei a cerut să se facă o revenire, direct către ministru, pentru că nu s-a intervenit deloc. La finalul zilei, au fost trase concluziile: Un lucru important este că am finalizat inspecţia prin staţiune, am început cu Olimp şi am ajuns astăzi în Mangalia, în zona de litoral. Lucrurile încep să se mişte, ceea ce mă bucură foarte tare. Agenţii economici, unii dintre ei, au înţeles că trebuie să-şi igienizeze şi să-şi amenajeze zonele de interes pe care le au. Eu cred că undeva la 1 mai vom fi pregătiţi, oricum noi vom continua cu igienizarea şi după 1 mai, după care vom intra şi în oraş. Este foarte important în vară, când vom avea turişti şi staţiunile vor fi pregătite, să intrăm în oraş cu igienizarea. Unii m-au ascultat, alţii nu, cei care nu au înţeles îi vom sancţiona şi începem să facem noi curăţenie acolo unde este nevoie. La un moment dat vor avea nevoie de primărie, şi atunci vom fi extrem de vigilenţi şi precauţi atunci când vom elibera vreo autorizaţie sau vreun aviz, a mai adăugat Cristian Radu. Indiferent de eforturile depuse, linia se va trage la sfârşitul sezonului estival, atunci când agenţii economici vor da verdictul, a fost un sezon reuşit sau nu.Anul acesta va fi un oraş curat. Eu cred că în 2-3 ani, Mangalia va arăta total diferit. Noi am făcut poză la cum arată oraşul acum, şi o să vedeţi cum va arăta peste 4-5 ani sau chiar peste 2 ani. Primele imagini pozitive vor fi din anul acesta, dar sunt multe proiecte la care trebuie să lucrăm şi sunt multe construcţii ilegale sau legale, dar total neadecvate pentru zona de litoral şi trebuie să vedem ce facem cu acestea. O să vedem până la urmă dacă turistul va aprecia ceea ce am făcut noi şi vom sta de vorbă cu agenţii economici în toamnă, când se va închide sezonul estival, şi ei vor spune dacă a fost un sezon mai bun sau nu. Eu sunt convins că va fi un sezon foarte bun şi an de an vom aduce noi turişti, pentru că cei care vor veni anul acesta pe litoral, vor avea parte de un litoral curat, mă refer la partea noastră, în zona Mangalia, vor reveni cu mare drag şi anul viitor, a mai precizat Cristian Radu.
Mamaia, eclipsată de staţiunile din Mangalia?
Întrebat dacă îi poate asigura pe turişti să opteze pentru staţiunile din zona Mangaliei în detrimentul staţiunii Mamaia, Cristian Radu a răspuns pentru ReplicaCu siguranţă, întâi să ne facem noi temele, pentru că nu avem ce să promovăm. Acum pot să spun că lucrurile merg într-o direcţie bună şi uşor, uşor, avem şi ce să promovăm. Până acum nu aveam ce să promovăm, cheltuiam banii degeaba, pentru că îi amăgeam, iar cel care venea şi vedea ce se întâmpla anul trecut, cel puţin pe litoral, cu siguranţă anul acesta nu mai venea în zona noastră. Anul acesta vom începe şi să promovăm, pentru că avem ce.
 Replica

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu