miercuri, 17 aprilie 2013

La DMHI şeful e purtătorul de cuvânt!? “Lăutarul” Memetcea din Şantierul Daewoo Mangalia nu şi-a mai revenit de când a făcut tumbe cu maşina


Şantierul Daewoo Mangalia Heavy Industries (DMHI) din Mangalia, căpuşat de 100 de subcontractori, cu pierderi de circa 17,5 milioane de euro, are directori de toată isprava. Pentru a nu rata o grămadă uriaşă de bani anumiţi directori sunt în stare să semneze şi să ştampileze adrese cu informaţii denaturate. Ne referim la Gemal Memetcea, directorul Departamentului Sănătate-Securitate în Muncă şi Mediu din cadrul DMHI, cel care a încercat să inducă instituţiile statului român în eroare cu scopul de a grăbi eliberarea avizului de intrare a navei MSC Flaminia în Portul Constanţa, pentru începerea operaţiunilor de descărcare a deşeurilor, iar apoi să ajungă acolo unde este aşteptată pentru reparaţii, în Şantierul Mangalia. Pentru aceste reparaţii, DMHI, controlat în mare parte de coreeni, ar urma să încaseze o sumă consistentă, câteva milioane bune de dolari.
Un cititor ne-a atras atenţia că adevăraţii bani vor proveni din neutralizarea şi valorificarea celor 8.000 tone de deşeuri foarte periculoase, iar cum România nu ar deţine astfel de facilităţi, respectivele deşeuri ar urma a fi depozitate temporar în gropile de gunoi:Nici o autoritate nu vrea să solicite oficial celor de la DMHI lista substanţelor aflate la bordul navei şi cantitatea acestora. Cei de la Greenpeace deţin astfel de informaţii, ce le-au fost furnizate de către experţii de mediu ai statului german când s-a aflat că nava va ajunge în România. Intenţia este ca în momentul în care nava intră în port, Greenpeace să pornească acţiuni de protest ce vor fi mediatizate internaţional, iar statul german să se folosească de acest scandal, pentru a susţine că România nu respectă convenţia de la Basel şi să solicite sancţionarea României şi amânarea intrării în spaţiul Schengen. Aşa cum relatam în ediţia print şi online din data de 16 aprilie a.c., Memetcea a semnat o adresă din care reiese faptul că: Am fost informat de agentul navei MSC Flaminia că Autoritatea Navală Română şi Căpitănia Portului Constanţa şi-au exprimat acordul de intrare a navei la Dana 38. Instituţiile amintite contrazic acest fapt, în condiţiile în care la acest moment nu există buletinul Gărzii de Mediu privind rezultatele analizelor de laborator. Memetcea nu a dorit să explice de ce a solicitat unei istituţii constănţene să-i comunice dacă are obiecţii, privind permisiunea de intrare a navei în Flaminia în Portul Constanţa, înainte ca verificările Gărzii de Mediu să fie finalizate. Sfidând bunul simţ, directorul nu s-a simţit în largul lui până nu a răcnit reporterilor Replica un rahat puternic, derapând fără jenă de la codul bunelor maniere. Pentru directorul Memetcea, regulile dialogului civilizat nu există. Ocolind un răspuns concret, cu subiect şi predicat, Memetcea ne-a direcţionat la ofiţerul de presă, Adrian Mihai: Ce vreţi de la mine? Dacă tot m-aţi sunat ştiţi ce cuvinte sunt acelea? Ştiţi ce înseamnă limba română? Ştiţi ce înseamnă limbaj juridic? În ce scop am folosit eu fals şi uz de fals?. Întrebările directorului DMHI, iritat de insistenţa ziarului Replica, sunt de fapt perdea de fum. Nu a încheiat conversaţia până nu a vrut să ne asigure că ştie extrem de bine ce hârtii a iscălit, atât de bine încât i-a scăpat un aspect esenţial. Documentul a fost adresat unui director de instituţie, iar Memetcea l-a alintat stimată doamnă director, deşi discutăm despre un bărbat şi nicidecum despre o femeie. Iar ca recomandare, ne-a transmis:Citiţi Codul Penal!.
Cine este Memetcea?
De fapt, Gemal Memetcea este un directoraş care în 2010 a făcut tumbe cu maşina pe păşunea din apropierea Portului Militar Mangalia. Maşina, înmatriculată CT-10-DEW, a plonjat câteva zeci de metri. Acul vitezometrului rămăsese blocat la 100 de km/h. Oamenii legii l-au găsit pe şoferul Gemal Memetcea sub influenţa alcoolului. La testarea cu aparatul etilotest, nivelul alcoolemiei indica 0,33 mg/l alcool în aerul expirat. Poliţiştii au găsit în respectivul vehicul două sticle de whisky goale, dar şi două cuţite cu lama de peste 10 cm. Trecând peste evenimentul care a făcut rapid înconjurul internetului, adăugăm şi faptul că tătarul mangaliot Gemal Memetcea este îndrăgostit de folclorul românesc. Ştie versurile cântecelor pe de rost, iar la petrecerile companiei Daewoo este solist vocal. O televiziune naţională a făcut un concurs de talente între firme, iar şantierul din Mangalia, cu trupa muzicală condusă de Memetcea, ar fi cules laurii, nota, în 2008, gândul.info.
Notă: Iată ce zice Codul Penal despre fals şi uz de fals
Din art. 291 reiese că: Folosirea unui înscris oficial ori sub semnătură privată, cunoscând că este fals, în vederea producerii unei consecinţe juridice, se pedepseşte cu închisoare de la 3 luni la 3 ani când înscrisul este oficial, şi cu închisoare de la 3 luni la 2 ani sau cu amendă când înscrisul este sub semnătură privată. Iar din art. 292 Cod Penal aflăm că: Declararea necorespunzătoare adevărului, făcută unui organ sau instituţii de stat ori unei alte unităţi dintre cele la care se referă art. 145, în vederea producerii unei consecinţe juridice, pentru sine sau pentru altul, atunci când, potrivit legii ori împrejurărilor, declaraţia făcută serveşte pentru producerea acelei consecinţe, se pedepseşte cu închisoare de la 3 luni la 2 ani sau cu amendă. În încheiere, facem precizarea că nu doar directorul Gemal Memetcea ne-a direcţionat către purtătorul de cuvânt al DMHI, ci şi vicepreşedintele DMHI, Paul Ilicenco, acesta motivând că nu ştie la ce adresă semnată de Memetcea ne referim. În aşteptarea unor lămuriri din partea purtătorului de cuvânt, începem să ne întrebăm dacă nu cumva DMHI este condus de… purtătorul de cuvânt!?
 Replica 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu