vineri, 31 mai 2013

Cum s-ar descurca politicienii Constanţei dacă partidele n-ar mai primi bani de la firme

Un senator PNL vrea să interzică finanţarea cu scop lucrativ a partidelor politice din partea societăţilor comerciale. Acesta este unul dintre amendamentele propuse de către Tudor Chiuariu pentru revizuirea Constituţiei. Şefii formaţiunilor politice constănţene sunt de acord cu această propunere pentru că, spun ei, este criză şi se resimte la toată lumea. Cred că este o treabă foarte bună pentru că, până la urmă, cred că poate fi interpretată o donaţie a unei firme pentru un partid politic şi atunci este mai bine să se evite acest lucru. Partidele n-ar mai avea aşa mulţi bani, dar cred că politica, în România, trebuie făcută cu bani mai puţini. Este criză şi este resimţită de toată lumea. Puţină austeritate şi mai multă modestie ar fi bine venită, a declarat preşedintele PC Constanţa, Mircea Banias. Pe Christian Gigi Chiru nu-l afectează în nici un fel această iniţiativă mai ales că, spune el, nu a avut până acum susţinere financiară din partea vreunui agent economic: Dacă cineva s-a gândit să modifice acest aspect, n-am nimic de obiectat. Nu mă deranjează în nici un fel. Eu n-am avut firme care au cotizat la partidul pe care-l conduc eu. Nu ştiu cum se vor descurca alte organizaţii. Noi am ştiut să ne gospodărim cu ce am avut, în general, candidaţii, care am intrat în competiţii electorale, fiecare s-a descurcat cum a ştiut. N-am beneficiat de susţineri financiare din partea unor companii în aşa fel încât să mă deranjeze această iniţiativă, a declarat Christian Gigi Chiru, preşedintele PDL Constanţa, precizând, totodată, că dacă cineva s-a gândit să reglementeze acest aspect, înseamnă că s-au rezolvat celelalte probleme. Nu pot decât să mă aliniez majorităţii, a conchis el, uşor ironic. Nu e o mare pierdere pentru că donaţiile, sunt, oricum, limitate. Sunt foarte puţini bani care vin de acolo din diferite motive: unii nu vor să apară, pentru că acestea sunt publice. Donaţiile, de obicei, sunt pe persoană fizică. Eu, foarte rar am văzut donaţii din partea firmelor. Acum e problemă dacă putem interzice lucrul acesta. Pentru că, dacă e voinţa lor, iar Constituţia îţi dă voie, este păcat pentru că face ce vrea cu banii săi, a declarat, la rândul său, Gheorghe Dragomir, preşedintele PNL Constanţa.

Replica

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu