Ioan Griguţă a fost revocat din Consiliul de Administraţie (CA) al
Şantierului Naval 2 Mai SA Mangalia, după 5 ani de mandat, în locul său
fiind numit Dan Lucian Georgescu, actual director al Goldterm SA. Odată
cu Griguţă a fost scos din CA-ul şantierului controlat de stat, în
şedinţa Adunării Generale a Acţionarilor (AGA) de pe 19.12.2014, şi
consilierul local PSD, ex-PDL, Marius Lucian Popescu, în locul acestuia
fiind adus Mihai Busuioc, secretar general adjunct la Ministerul
Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice (MDRAP) condus de Liviu
Dragnea. Aparent, am avea de-a face cu o scoatere din sistem a
reprezentanţilor PDL, în prezent PNL, din moment ce Griguţă şi Popescu
erau membri ai acestei formaţiuni, chiar dacă ultimul a trecut, alături
de colegii pedelişti, la PSD odată cu „întoarcerea armelor” de către
Zanfir Ioguş, iar Georgescu şi Busuioc vin, de asemenea, din structuri
PSD.
Lucrurile sunt mai complicate însă de atât, din moment ce secretarul
general adjunct de la MDRAP ar fi, la rândul lui, membru PDL în Sectorul
4 şi unul din apropiaţii fostului lider Vasile Blaga. Informaţia a fost
oferită vara aceasta chiar de deputatul Sebastian Ghiţă, care îi
reproşa colegului Dragnea că menţine în sistem un membru PDL. În vârstă
de 40 de ani, pedelistul Mihai Busuioc a mai fost administrator la
Transgaz, dar şi director al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi
Publicitate Imobiliară (ANCPI), de unde a fost preluat de Liviu Dragnea
şi numit secretar general adjunct la MDRAP, iar acum administrator la
Şantierul Naval 2 Mai SA din Mangalia. Trebuie spus că noii
administratori au primit mandate până pe 24.05.2015, când ar trebui să
fie numită o nouă conducere corporativă a şantierului din Mangalia. De
asemenea, nu este foarte clar dacă Ioan Griguţă a zburat definitiv din
societatea de stat, întrucât AGA a votat doar revocarea lui din CA-ul
şantierului, nu şi din funcţia de director general, decizie care ar
putea fi luată însă de noii administratori. Şantierul Naval 2 Mai SA
este societatea prin care statul român administrează participaţia
minoritară, de 49%, din Daewoo Mangalia Heavy Industries (DMHI). Chiar
dacă nu are nici un cuvânt de spus în cadrul companiei coreene şi nici
nu a primit vreodată dividende, din simplul motiv că DMHI a mers numai
în pierdere, Şantierul 2 Mai a reuşit să aibă profit, prin
diversificarea activităţilor. Astfel, societatea de stat a raportat
pentru anul 2013 o cifră de afaceri de 16.036.823 lei şi un profit net
de 160.398 lei, cu 8 angajaţi.
Replica
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu