Oficial, sezonul estival s-a încheiat, așa că Federația
Patronatelor din Turismul Românesc a realizat, în cadrul Bursei de
Turism 2015, o analiză a activității turistice de pe litoralul românesc
în anul 2015. Astfel, pentru acest sezon a fost estimată o creștere
medie de20 % a sosirii turiștilor în structurile de primire turistică cu
funcțiuni de cazare față de anul 2014, dintre care 5% sunt turiști
străini și 95% români, anunță reprezentanții FPTR.
Cel mai bun sezon estival din ultimii 8 ani! Bursa de Turism 2015,
organizată pe litoral de FPTR şi ANAT, a adunat la Mamaia, dar și în
stațiunea Venus, hotelieri şi agenţi de turism care au analizat sezonul
estival 2015 şi au discutat despre planurile sezonului 2016.
Astfel, potrivit Federației, au fost identificate în acest sezon
estival câteva tipologii de turişti: “turistul de lux – pleacă rar,
pentru că vrea să stea mereu la 5 stele şi să mănânce doar la
restaurant, e cam leneş, aşa că îi roagă pe alţii să planifice excursia
pentru el; turistul relaxat – are o atitudine pozitivă şi pentru orice
problemă găseşte o soluţie, nu se lamentează; turistul entuziast –
visează la vacanţa perfectă şi îşi pierde entuziasmul atunci când
serviciile nu sunt pe măsură aşteptărilor; turistul frustrat – care
indiferent de cât de bune ar fi condiţiile oferite de hotelieri nu scapă
de încrâncenarea ce se poate citi în fiecare zi pe faţa sa, doreşte să
fie cazat atunci când ajunge la hotel indiferent de oră de check-in
specificată; turistul certăreţ – din orice caută un motiv de ceartă, cum
ajunge acasă scrie cele mai proaste recenzii pe platformele de
socializare; turistul lacom – este genul de turist care deşi
achiziţionează un pachet all inclusive, nu se mulţumeşte cu masa servită
la restaurant, prefera să facă provizii şi pentru pauzele dintre mese;
turistul low cost – achiziţionează un pachet turistic fără serviciu masa
inclusă, acesta prefera să mănânce în cameră sau pe plajă”.
Din analiza efectuată de FPTR se estimează o creştere de 20% a
sosirilor turiştilor pe litoral, faţă de anul 2014, dintre care 5% au
fost străini şi 95% români. Creşterea numărului turiştilor se datorează
vremii favorabile, facilităţilor fiscale, precum şi investiţiilor din
turism realizate în acest an pe litoral. „Anul 2015 a fost unul foarte
bun. Am depus mult efort pentru a oferi servicii de calitate. România se
va reașeza pe harta europeană și mondială”, a spus preşedintele FTPR,
Mohammad Murad, în cadrul unei conferinţe de presă ce a avut loc, joi,
în staţiunea Venus.
Un sezon foarte bun au avut și operatorii din sudul litoralului, în
ciuda problemelor cu care se confruntă stațiunile de aici. „Aici sunt
foarte mulți familiști. Nu-i putem neglija. Există un lot mare de
investitori pentru anul 2016 în această zonă. Dar, pentru asta avem
nevoie să fim lăsați să investim, să nu mai fie atâta birocrație, iar
banii care-i plătim să se întoarcă, o mică parte, la noi. Încercăm să
ținem în picioare aceste afaceri, mai ales din anul 2008, de când a
venit criza“ a mai spus Mohammad Murad.
Acesta este de părere că administrația locală nu se implică în a găsi
soluții pentru rezolvarea problemelor din sudul litoralului, cum ar fi,
curățenia, hotelurile și clădirile abandonate, terenurile aflate în
paragină, lipsa promovării stațiunilor, iluminatul public defect, lipsa
încurajării investițiilor și altele. În replica, edilul Cristian Radu,
prezent la conferința de presă organizată la Venus, a precizat că
administrația locală nu poate găsi, singură, soluțiile, și că este
important și aportul agenților economici.
Acesta a ținut să precizeze că administrația locală are în derulare
investiții de 20 milioane de euro, ce vizează, printre altele,
îmbunătățirea sistemului de iluminat public, vechi de 40 de ani sau
realizarea unei promenade Mangalia-Olimp, cât și reabilitarea tramei
stradale. Cristian Radu recunoaște că stațiunile pe care le
administrează se confruntă cu probleme, însă spune că Primăria nu va
reuși să le rezolve singură nici în 10 ani.
„Am identificat problemele în stațiunile administrate de Mangalia.
Încercăm să îmbunătățim standardele pe care le avem și pe care toți le
așteaptă. Din punct de vedere al curățeniei, mizeria nu o face Primăria,
ci toți cei care stau în aceste zone, chiar și agenții economici.
Spațiile verzi…Primăria nu mai are spații verzi, iar cele care mai sunt
ale Primăriei, încercăm să le păstrăm verzi. Terenurile din stațiuni
neamenajate au proprietari, plajele nu ale Primăriei, sunt în
administrarea Ministerului Mediului și închiriate de operatori economici
care nu respectă contractele.
Dacă lăsați administrația locală să găsească soluții, nu le va găsi
nici în 10 ani. Administrația locală susține adevărații investitori.
Dar, dacă ne păcălim unii pe alții, nu facem nimic“, a transmis edilul.
Cristian Radu a precizat că în acest sezon Primăria a încasat din
impozite și taxe peste 700.000 euro, în loc de 1 milion de euro, cât ar
fi normal. „În 2015 am încasat 755.000 euro de la operatorii economici
care activează pe litoral. Impozitul pe clădiri este de 627.000 euro,
iar pe teren de 329.000 euro.
Primăria încasează din taxa de promovare 44.000 euro, din taxa de
liniște 30.000 euro, din taxa verde-90.000 euro. Avem și contracte
păguboase din chirii-asocieri, închirieri. Pentru câteva zeci de hectare
se plătește anual impozit de 137.000 euro. Primăria nu are avantaj. În
total, Primăria ar trebui să încaseze 1 milion de euro. Gradul de
încasare este de 60 %“ s-a plâns Cristian Radu.
Replica
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu