duminică, 29 noiembrie 2015

Daewoo – Mangalia va fi vândută sau lichidată, dezvăluie „Business Korea”

Compania Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) din Coreea de Sud, numărul doi mondial în construcţiile de nave, reuşeşte să supravieţuiască graţie ajutorului primit din partea instituţiilor financiare. Creditorii i-au condiţionat sprijinul de realizare a unei restructurări profunde, astfel că DSME este grăbit să scape de activele şi activităţile care îi aduc pierderi, prin-tre acestea numărându-se şi subsidiara din România, Daewoo – Mangalia Heavy Industries.
Potrivit publicaţiei „Business Korea”, DSME a anunţat pe data de 13 no-iembrie 2015 că a finalizat vânzarea acţiunilor FLC, cu 38,8 milioane de dolari. Anterior, a vândut toate acţiunile deţinute la Fine Besteel şi Daewoo Information Systems, împreună cu 54% din acţiunile sale la Doosan Engine. În aceste condiţii, DSME se aşteaptă să obţină 300 de miliarde de won în numerar, în acest an, mai puţin de jumă-tate din obiectivul de 750 miliarde de won (641 milioane de dolari) stabilit.
Diferenţa va fi obţinută din vânzarea filialelor din străinătate, urmând a fi păstrate doar cele necesare menţinerii competitivităţii pe piaţă.
„Business Korea” consideră că procedura de vânzare a subsidiarelor este puţin probabil să înceapă înainte de sfârşitul acestui an, întrucât acestea sunt angajate într-o serie de proiecte. În cazul lui Daewoo – Mangalia Heavy Industries, se afirmă că vânzarea sau lichidarea ei este programată după ce compania româno-sud-coreeană va livra navele aflate în construcţie.
În cazul companiei DeWind, specializată în energia eoliană, părţile cheie vor fi absorbite de către compania mamă, restul urmând a fi lichidat.
În acelaşi timp, DSME a prezentat un plan de auto-ajutor, în valoare de 1,85 trilioane de won (1,58 miliarde de dolari), către creditorii săi, la sfârşitul lunii trecute.
În prezent, Daewoo – Mangalia Heavy Industries are comenzi de construcţii noi pentru următorii doi ani. Proiectele ce urmează a fi livrate în 2016 sunt în diferite faze de construcţie. Rămâne de văzut care va fi soarta comenzilor neîncepute.
Pe cerul Mangaliei se adună nori negri. Viitorul a mii de constructori navali din Mangalia şi împrejurimi, dar şi al întregii comunităţi locale este incert. Singurul căruia nu-i pasă de ceea ce se întâmplă este statul român, care deţine 49% din capitalul social al companiei.

  Cuget Liber

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu