Compania Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) din
Coreea de Sud, numărul doi mondial în construcţiile de nave, reuşeşte să
supravieţuiască graţie ajutorului primit din partea instituţiilor
financiare. Creditorii i-au condiţionat sprijinul de realizare a unei
restructurări profunde, astfel că DSME este grăbit să scape de activele
şi activităţile care îi aduc pierderi, prin-tre acestea numărându-se şi
subsidiara din România, Daewoo – Mangalia Heavy Industries.
Potrivit publicaţiei „Business Korea”, DSME a anunţat pe data de 13
no-iembrie 2015 că a finalizat vânzarea acţiunilor FLC, cu 38,8 milioane
de dolari. Anterior, a vândut toate acţiunile deţinute la Fine Besteel
şi Daewoo Information Systems, împreună cu 54% din acţiunile sale la
Doosan Engine. În aceste condiţii, DSME se aşteaptă să obţină 300 de
miliarde de won în numerar, în acest an, mai puţin de jumă-tate din
obiectivul de 750 miliarde de won (641 milioane de dolari) stabilit.
Diferenţa va fi obţinută din vânzarea filialelor din străinătate,
urmând a fi păstrate doar cele necesare menţinerii competitivităţii pe
piaţă.
„Business Korea” consideră că procedura de vânzare a subsidiarelor
este puţin probabil să înceapă înainte de sfârşitul acestui an, întrucât
acestea sunt angajate într-o serie de proiecte. În cazul lui Daewoo –
Mangalia Heavy Industries, se afirmă că vânzarea sau lichidarea ei este
programată după ce compania româno-sud-coreeană va livra navele aflate
în construcţie.
În cazul companiei DeWind, specializată în energia eoliană, părţile
cheie vor fi absorbite de către compania mamă, restul urmând a fi
lichidat.
În acelaşi timp, DSME a prezentat un plan de auto-ajutor, în valoare
de 1,85 trilioane de won (1,58 miliarde de dolari), către creditorii
săi, la sfârşitul lunii trecute.
În prezent, Daewoo – Mangalia Heavy Industries are comenzi de
construcţii noi pentru următorii doi ani. Proiectele ce urmează a fi
livrate în 2016 sunt în diferite faze de construcţie. Rămâne de văzut
care va fi soarta comenzilor neîncepute.
Pe cerul Mangaliei se adună nori negri. Viitorul a mii de
constructori navali din Mangalia şi împrejurimi, dar şi al întregii
comunităţi locale este incert. Singurul căruia nu-i pasă de ceea ce se
întâmplă este statul român, care deţine 49% din capitalul social al
companiei.
Cuget Liber
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu