Cunoscuta publicatie internationala “Maritime Reporter” a inclus pe
lista celor mai importante nave livrate in 2014, doua dintre proiectele
construite de catre Daewoo Mangalia Heavy Industries (DMHI); articolul
complet poate fi citit accesand link-ul urmator : http://www.marinelink.com/magazines/default.aspx.
De-a lungul timpului, DMHI a construit si livrat mai multe serii de
nave comerciale specializate in transportul de marfuri containerizate,
in vrac, sau a autovehiculelor rutiere, dobindind astfel pozitia
recunoscuta de Lider European in Constructia de Nave Comerciale.
O scurta enumerare a ultimelor proiecte notabile, livrate catre importanti clienti din industria shippingului mondial, include:
– trei portcontainere de 5.905 TEU[1] construite pentru armatorul Hamburg Sud, din Germania;
– cinci vrachiere de 180.000 TDW[2] livrate catre Tsakos si Anangel, doua dintre cele mai mari companii de transport maritim din Grecia;
– patru portcontainere de 8.600 TEU livrate catre Zodiac Maritime
Ltd, Marea Britanie, reprezentand cele mai mari nave de acest tip
construite in bazinul Marii Negre si al Marii Mediterane;
– doua nave tip Ro-Ro de 6.500 CEU[3], livrate armatorului Hoegh Autoliners AS din Norvegia, cele mai mari nave de acest tip construite vreodata in Europa.
In 2014, renumita publicatie specializata “Maritime Reporter” a
apreciat eforturile impresionante si calitatea producelor santierului
naval de la Mangalia, alegand ca produse reprezentative pentru categoria
“Great Ships of 2014” portcontainerul numit “CSAV
Tyndall”, ultimul din seria de nave tip portcontainer de 8.600 TEU, mai
sus mentionata, livrat la 31 martie 2014, si nava destinata
transportului de autovehicule “Hoegh Jacksonville” de 6.500 CEU, a carei
livrare catre compania norvegiana Hoegh Autoliners AS s-a produs pe 30
aprilie 2014.
“CSAV Tyndall” este un portcontainer de 8.600 TEU care face parte
dintr-o serie de patru nave surori livrate intre 2013 si 2014.
Dimensiunile principale ale navei sunt: lungimea de 299,9 m, latimea de
48,4 m si pescajul de 14,5 m. Viteza maxima a navei depaseste 25 de
noduri, fiind asigurata de un motor produs sub licenta MAN B&W de
64.485 CP. Toate cele patru portcontainere beneficiaza de o serie de
tehnologii de ultima ora concepute pentru a reduce emisiile de gaze
poluante si consumul de combustibil. In acest sens, mentionam un
echipament special numit “Pre-Swirl Stator”, destinat maririi eficientei
sistemului de propulsie a navei si reducerii pierderilor de energie.
Mai mult decat atat, Maritime Reporter, recunoaste Daewoo-Mangalia ca
fiind un jucator important pe piata constructiilor de nave specializate
Ro-Ro, prin includerea “Hoegh Jacksonville” in lista “Great Ships of
2014”. Inregistrata in Norvegia si supervizata in timpul constructiei de
societatea de clasificare Det Norske Veritas, nava masoara 199,9 m in
lungime, 32,26 m in latime si are un pescaj de 10 m. Viteza maxima pe
care o poate atinge nava in mars depaseste 16 noduri, fiind asigurata de
un motor produs sub licenta MAN B&W de 8.330 kW. Proiectul a fost o
adevarata provocare pentru constructor, in ceea ce priveste maximizarea
capacitatii de transport a navei, instalarea echipamentelor
specializate destinate incarcarii si descarcarcarii autovehiculelor
implicind un grad ridicat de calificare si proceduri speciale de sudura,
finalizate cu profesionalism de catre angajatii DMHI.
Mai mult pe editiadesud.ro
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu