Distracţia de la Podul Agigea intră în fazele
finale ale reabilitării, prin revenirea la programul alternativ de
închidere şi la restricţia impusă autovehiculelor destinate
transportului în comun. În cadrul unei conferinţe organizată joi la Instituţia Prefectului, prefectul Eugen Bola, alături de reprezentanţii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) şi Direcţiei Regionale de Drumuri
şi Poduri (DRDP), a anunţat data de 23 ianuarie a.c. ca zi oficială în
care se reiau intens lucrările de reabilitare şi noile restricţii. Am
avut o şedinţă de lucru cu factorii responsabili, de decizie, care au
ca obiect de activitate în această perioadă podul de la Agigea. În
decembrie, anul trecut, am anunţat că a fost ridicată restricţia de
greutate, de la 3,5 tone la 5 tone. Traficul de persoane nu a fost
restricţionat, dar, din data de 23 ianuarie a.c. începe o nouă etapă a
lucrărilor de punere în siguranţă a podului şi, în această situaţie,
constructorul, împreună cu consultantul tehnic, cu proiectantul, ne-au
anunţat că se menţine restricţia de tonaj până la 5 tone, dar începând
cu 23 ianuarie nu mai circulă decât cele până în 5 tone. Autobuzele nu
mai pot circula, a declarat Bola. Restricţia care intră în vigoare
de la 23 ianuarie a.c. se va menţine până pe 15 iunie a.c., dată la care
începe sezonul estival, iar, în toată această perioadă, podul va fi
închis în zilele de marţi, joi, sâmbătă, în intervalul orar 09:00-13:00,
iar în fiecare luni noapte, între orele 23:00 - 04:00, pentru
efectuarea unor lucrări topografice. Până la începutul sezonului estival
se vor finaliza lucrările la hobane, iar, ulterior, pe timpul verii, se
va da drumul la patru benzi de circulaţie pe pod, iar din luna
septembrie sunt programate finisajele la pod.
Practic, la finalul acestui an, autorităţile anunţă finalizarea
lucrărilor la Podul Agigea. În ceea ce priveşte costurile lucrărilor, Mihai Băşulescu, din partea CNADNR, a explicat că fondurile sunt asigurate de Guvernul României Banca Europeană de Investiţii: Din
15 iunie a.c., avem un sistem de hobane nou, iar garanţia este pentru
aproximativ 60 de ani. Din punct de vedere al sumelor, iniţial proiectul
trebuia să coste patru milioane de euro, însă acum ajunge pe undeva pe
la 12 milioane de euro. Este un proiect finanţat parţial de Banca
Europeană de Investiţii şi Guvernul României. La sfârşitul anului,
Guvernul României va asigura toate sumele necesare pentru finalizarea
lucrărilor, a declarat Băşulescu.
Replica
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu