Primăria Mangalia este caz unic în România. Are pe rolul instanţelor
de judecată circa 200 de dosare, multe dintre ele reprezentând litigii
cu societăţi care s-au considerat nedreptăţite de-a lungul licitaţiilor
organizate de administraţia locală, şi care acum cer daune, ori cu
persoane cărora nu le-a fost reconstituit dreptul de proprietate. „Avem o
serie de dosare grele, suntem vizaţi de popriri pe conturi, în vederea
recuperării unor sume fabuloase de bani. Dacă pierdem în instanţă, putem
pune lacătul pe primărie. Un singur dosar dacă pierdem, eu anunţ de pe
acum că ne vom îndrepta împotriva foştilor primari, pentru a recupera
prejudiciul”, declară actualul edil al Mangaliei, Cristian Radu. Unul
din dosare se referă la o licitaţie organizată în 2007 pentru traseul de
minicare. Două dintre societăţile participante care au fost eliminate
de la licitaţie s-au adresat instanţei, evaluatorul calculând că li s-a
adus un prejudiciu de 27 de miliarde de lei vechi. Primăria Mangalia
este bună de plată în cazul de faţă, numai că „momentan, s-a obţinut
suspendarea executării silite”, explică Radu. suspendarea executării
silite vine ca urmare a unei plângeri şi a unui dosar penal constituit
pe numele evaluatorului: „Nu avea cum să stabilească o astfel de sumă ca
prejudiciu. Nu puteau acele firme să câştige atâţia bani dacă ar fi
câştigat licitaţia pentru minicare”, susţin reprezentanţii Primăriei
Mangalia. Mai departe, un alt dosar aflat pe rolul instanţelor este cel
privind montarea unor stâlpi în municipiu. „Sunt stâlpii moşteniţi de la
fostul primar Zanfir Iorguş. Montarea lor a fost făcută fără să existe o
hotărâre aprobată de Consiliul Local. În schimb, există un contract
prin care avem de achitat 100 de mii lunar, pe perioada 2007-2014”, a
declarat Cristian Radu. Iar exemplele nu se opresc aici: la fel de
celebră este şi concesionarea terenurilor din curtea Spitalului
Mangalia, în condiţiile în care Crucea Roşie notificase primăria, încă
din 2002, cu privire la faptul că revendică acea suprafaţă. „Dacă
pierdem procesul, trebuie să plătim 5 milioane de euro, atât cât a fost
evaluat respectivul teren”, a menţionat Radu.
Replica
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu