luni, 30 septembrie 2013

Racordarea la rețeaua de gaze avantajează bugetul local cu suma de 1,5 milioane de euro

În cursul anului trecut, centralele termice au fost preluate de Goldterm SA, societate aflată în subordinea Consiliului Local Mangalia. La sfârşitul lunii iulie 2013, s-a concretizat un amplu proiect şi anume racordarea la reţeaua de gaze. Centrala nr. 9, situată pe strada Negru Vodă, a fost prima racordată la instalaţia de gaze, alte două familii folosind în locuinţele individuale tot acest tip de combustibil.
Despre proiectele viitoare, incluse pe agenda societăţii, ne-a vorbit directorul general al Goldterm, Dan Georgescu.
-         De ce era nevoie ca centralele termice să fie racordate la rețeaua de gaze?
-         Cel mai mare avantaj îl reprezintă reducerea presiunii pe bugetul local. Astfel, preţul pe producţie al CLU este 540 de lei, în timp ce preţul pe gaz este de aproximativ 380 de lei. Dacă preţul gigacaloriei va rămâne, în sezonul rece, care se apropie, la valoarea de 295 de lei, se va realiza o reducere totală în valoare de 1,5 milioane de euro, bani care ar putea fi alocaţi de la buget pentru alte proiecte de interes local.
-         Care sunt investiţiile pe care societatea intenţionează să le deruleze în perioada imediat următoare?
-         Ne-am propus ca până la instalarea temperaturilor foarte scăzute, să achiziţionăm arzătoare pe gaz. De asemenea, investiţia va consta în asigurarea branşamentului, cât şi a instalaţiilor interioare în centralele termice. Nu în ultimul rând, dorim să modificăm sistemul de control şi monitorizare ce prezintă avantajul de a putea fi accesat online cu scopul de a se verifica parametrii la care se furnizează agent termic. Vor exista, în acelaşi timp, echipe mobile de intervenţie pentru soluţionarea mai rapidă a sesizărilor.
-         Care sunt problemele cu care se confruntă, în prezent, societatea?
-         În primul rând debitele rămase restante, însă am convingerea că problema se va rezolva. De altfel, am ajuns la o înţelegere cu asociaţiile de proprietari ce figurează cu restanţe, 90% dintre acestea eşalonându-şi datoriile. Mai exact, preşedinţii asociaţiilor respective ne-au asigurat că vor plăti toate sumele pe care le datorează până la data de 1 noiembrie ac, astfel ca în sezonul rece să intre fără debite.
-         Când vor începe probele în vederea furnizării agentului termic în locuinţele cetăţenilor Mangaliei?
-         În cazul populaţiei, probele se vor face în a doua jumătate a lunii octombrie. Doresc să precizez că, la iarnă, vom furniza căldură şi în unităţile de învăţământ din oraş. Aici, probele vor începe la data de 1 octombrie, deoarece vom furniza agent termic mai devreme. Şcoala nr. 2 a fost, deja, racordată la reţeaua de gaze.
-         Vor mai fi pierderi pe reţea?
-         Singurele centrale care încă mai au pierderi sun nr. 7 şi nr. 13. CT nr. 13 reprezintă un caz aparte, de aceasta depinzând blocurile situate în central oraşului, ce nu deţin subsoluri. Din această cauză, ne este greu să intervenim, să executăm lucrări de reparaţii sau modernizări, instaţiile fiind situate sub pardoseala apartamentelor. Pentru a schimba, în totalitate, reţeaua ne-ar trebui suma pe care am cheltui-o cu branşarea întregului oraş la reţeaua de gaze.
-         Care sunt sesizările pe care cetăţenii le aduc la dispeceratul societăţii?
-         În general, în cursul verii, nu prea există reclamaţii sau solicitări. Acestea vizează defecţiuni la instalaţiile din subsoluri. Pe de altă parte, am avut în sezonul estival ce tocmai a trecut, mai multe cereri de rebranşare, inclusiv la case, ultima soluţionată, cu manoperă gratuită din partea Goldterm, fiind realizată pe strada Pictor Tonitza. Iarna, cele mai frecvente se referă la temperatura la care este furnizat agentul termic, unii cetăţeni spunându-ne că este prea cald sau prea frig în locuințe.
-         Există fonduri pentru achiziţionarea de combustibil, astfel ca, la iarnă, furnizarea să se desfăşoare fără sincope?
-         Am depus o scrisoare de garanţie bancară, potrivit legii, ce ne permite să avem asigurat combustibil pentru o lună. Ulterior, ne vom regla din încasările de la populaţie. Sunt convins că furnizarea agentului termic se va face fără întreruperi.
-         La ce numere de telefon se pot adresa cetăţenii pentru a vă comunica diverse probleme?
-         Există mai multe numere de telefon: 0241.740.761; 0756.141.900; 0752.448.199; 0756.086.136.
editiadesud.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu