Sezonul estival 2013 le-a lăsat un gust amar.
Pe litoral, au ajuns şi în această vară în jur de două milioane de turişti, atât au aproximat asociaţiile din domeniu, însă cu siguranţă nu chiar toţi hotelierii au avut profiturile aşteptate.
Românul care a venit la mare nu a mai
cheltuit ca în anii precedenţi. În plus, şi-a mai scurtat puţin şi
vacanţa, tot din considerente financiare. Hotelierii din sudul
litoralului au avut cel mai mult de suferit. Dacă în Mamaia numărul
turiştilor a crescut uşor, cu aproximativ 5 procente, după cum au spus
reprezentanţii asociaţiilor din turism, în sud, acesta a scăzut.
Motive ar fi destule. Principalul, în
ciuda câtorva investiţii, mare lucru nu prea s-a schimbat în aceste
staţiuni. Iar cum turistul român a devenit destul de pretenţios, puţini
mai sunt aceia care se mulţumesc chiar cu orice. Mai mult, din dorinţa
de a da cât mai puţini bani pe vacanţă, foarte mulţi dintre cei care
şi-au propus să ajungă pe litoral au preferat să-şi cumpere vacanţele cu
luni bune înainte de a se caza, un cuţit însă cu două tăişuri pentru
hotelieri; preţul de recepţie le-ar aduce mai mult profit.
Hoteluri de milioane de euro
Aşa se face că foarte mulţi proprietari
de hoteluri, fie ele mai mici sau mai mari, caută acum cu disperare să
le vândă. Iar cei interesaţi au de unde alege: Eforie, Neptun,
Costineşti, Olimp, Mangalia, Mamaia, Constanţa, şi lista poate continua,
căci vorbim despre zeci de oferte! Preţurile nu sunt nici ele de
neglijat, şi asta deoarece avem pe piaţă şi mari hoteluri. În acest caz
se vorbeşte de milioane de euro. Multe milioane de euro.
Unul dintre cele mai scumpe hoteluri
scoase acum la vânzare pe litoral, foarte cunoscut de altfel şi apreciat
de turişti, costă 15 milioane de euro. Este în Mamaia, undeva în zona
hotelului Iaki şi are nu mai puţin de 14 etaje. Este un hotel clasificat
la trei stele, însă are o suprafaţă utilă de 9.000 mp; în plus, vorbim
despre un teren de 15.000 mp. Are 230 de camere, terase, restaurant,
piscină, săli de conferinţe, spaţii comerciale. Iar acesta este doar un
exemplu.
Reprezentanţii asociaţiilor din turism
spun că sunt variate motivele din cauza cărora avem o ofertă atât de
generoasă de hoteluri scoase la vânzare. O problemă importantă este că
multe dintre unităţile de cazare de pe litoral au nevoie, pentru a putea
fi competitive şi pe viitor, de renovări capitale, lucru pe care puţini
şi-l permit în această perioadă. Aşadar, proprietarii preferă să vândă
şi, fie să se retragă, fie să meargă pe o altă investiţie, pornită de la
zero.
cugetliber.ro
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu