Primăria vrea să modernizeze spaţiile comerciale situate la parterul
blocurilor, iar, în acest sens, am fost informaţi că se lucrează la
întocmirea unui Regulament. Potrivit compartimentului Mass-Media, planul
de măsuri vizează „cromatica şi plastica faţadelor, în vederea tratării
unitare a unui front stradal. Deoarece Mangalia este un oraş turistic,
municipalitatea doreşte să schimbe actualul decor urban. În acest sens,
toţi agenţii economici, care deţin spaţii comerciale la parterul
blocurior vor fi notificaţi referitor la tratarea faţadelor clădirilor
în mod unitar. Conform proiectului iniţiat de administraţia publică
locală, în toate zonele oraşului, dar mai ales în cele centrale, unde se
află spaţii comerciale, va exista un concept urbanistic unitar, cu
aceleaşi elemente de înfrumuseţare a faţadelor”. În baza acestui plan
măreţ, promovat în repetate rânduri de autorităţi, fără să fie şi
demarat, agenţii economici vor fi obligaţi să amenajeze elementele de
finisaj din imediata vecinătate a spaţiului comercial pe care îl deţin.
De asemenea, vor trebui să refacă balustradele şi treptele de acces,
precum şi firmele luminoase de la intrarea în spaţiul respectiv.
Reprezentanţii Primăriei Mangalia mai spun că în aceeaşi notă comună vor
fi realizate copertinele care vor fi retractabile, confecţionate din
pânză impermeabilă, în tonuri unitare. „Proiectul referitor la cromatica
faţadelor va fi implementat, imediat ce va fi adoptat de Consiliul
Local Mangalia”, mai precizează compartimentul Mass-Media.
Acesta nu este singurul proiect pentru care am tocit tastatura
computerului, alte câteva zeci de inițiative rămânând, din păcate, la
stadiul de ”O SĂ”. Este vorba despre înlăturarea maidanezilor de pe
străzile Mangaliei și din stațiuni; montarea unor camere video în
cartierul MI Dobrogeanu pentru stoparea fenomenului infracțional şi
monitorizarea celor certați cu legea; detașarea unei patrule a Poliţiei
Locale în Cartierul Coloniști în vederea stopării furturilor din
gospodării, iar exemplele ar putea continua.
Proiectul privind modernizarea spațiilor comerciale a mai fost
anunțat de câteva ori de însuși arhitectul-șef al Primăriei Mangalia,
Răzvan Calotă, care ne-a expus pe teren, dar și la o ședință găzduită de
Casa de Cultură „gândirea urbanistică unitară” rezervată nu doar
micilor întreprinzători, ci și importanților agenți economici,
proprietari de terase, hoteluri sau beach-baruri în stațiuni. Astfel,
prin fața ochilor ne-au trecut alei de acces, terase și mobilier stradal
sofisticate, confecționate din lemn sau material textil. Deși părea să
deschidă o poartă către întinerirea turismului din sudul litoralului,
rămas, în defavoarea urbei, cu sechele comuniste, proiectul nu s-a mai
pus în practică în vara lui 2013. Pe de o parte agenții economici s-au
plâns de lipsă de timp și bani, iar pe de altă parte Primăria s-a
dovedit îngăduitoare vizavi de motivațiile acestora. La fel de maleabilă
a fost Primăria și după ce, inițial, a anunțat, imperativ, că în
sezonul estival 2013 nu vor exista chioșcuri și tarabe, ci doar
construcții estetice grupate în bazare pentru a forma un comerț
civilizat, organizat. Timpul a demonstrat că flexibilitatea Primăriei a
condus la o înșiruire pestriță de construcții încropite din pal și tablă
ce au luat cu asalt inclusiv trotuarele.
Avem, totuşi, speranța că proiecte precum campania de adopție a
câinilor comunitari, reabilitarea locurilor de joacă, fluidizarea
traficului, plantarea de copaci în locul celor puși la pământ cu
lejeritate, construirea unui centru pentru copiii cu nevoi speciale etc.
vor deveni realitate.
editiadesud.ro
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu