Proiecte ce vizau rectificări bugetare, respinse la vot, urmate de dialoguri furtunoase între primar şi viceprimar.
Consilierii locali au fost chemaţi,
vineri, în şedinţă ordinară, să aprobe o serie de proiecte, printre
care: documentaţia tehnico-economică aferentă lucrării „Fluidizarea
circulaţiei în intersecţiile pe care Strada Portului o realizează cu
străzile Matei Basarab, Oituz şi Bulevardul 1 Decembrie 1918“,
organigrama şi statul de funcţii din cadrul Spitalului Municipal, dar şi
atribuirea Contractului de Delegare de Gestiune prin concesionarea
serviciului public de salubrizare.
Tot pe ordinea de zi, s-a aflat un
proiect privind stabilirea de măsuri ce se impun a fi luate faţă de
persoanele fizice, care beneficiază de teren în baza Legii nr. 15/2003,
privind sprijinul acordat tinerilor pentru construirea unei locuinţe
proprietate personală şi a Legii nr. 50/1991, privind autorizarea
executării construcţiilor şi unele măsuri pentru realizarea locuinţelor.
În acest sens, membrii CL au adoptat o
hotărâre cu privire la o eventuală prelungire de un an, doar cu avizul
de legalitate emis de Prefectură pentru beneficiarii de teren, care se
încadrează în prevederile legilor menţionate mai sus.
La unul dintre punctele de pe ordinea de
zi, cea a dării în folosinţă a unui teren de 20.884 mp în localitate,
în zona căminelor DMHI, către SC MEGA CONSTRUCT SRL, în vederea
depozitării materialelor necesare realizării reţelei de distribuţie,
consilierii au decis că nu este oportună alegerea zonei în care urma să
fie atribuit acest teren.
„Există, în acest caz, două aspecte:
vorbim despre oportunitate şi, în acest caz vă pot spune că terenul
solicitat face parte din faza a III-a a proiectului de reabilitare a
Portului Turistic şi mai vorbim şi despre legalitate, terenul fiind
afectat, din punct de vedere juridic, de un contract de închiriere,
rămas de pe vremea fostului primar. Eu cred că soluţia cea mai bună ar
fi acordarea acestui teren în zona Parcului Industrial, unde avem zeci
de hectare de teren liber“, a declarat consilierul local Paul Foleanu.
În cele din urmă, proiectul a fost amânat.
Tot în cadrul şedinţei, au căzut la
votul majorităţii consilierilor locali mai multe proiecte: rectificarea
de buget a ADPP-ului, cea a Consiliului Local şi preţul ce ar fi urmat
să fie încasat de către ADPP ca urmare a unor lucrări ce au fost
efectuate pe teritoriul oraşului.
Noii directori ai primăriei, la cheremul consilierilor, zi şi noapte
„Meciul” a avut loc în mai multe
„reprize“. Cel mai „supărat“ dintre consilierii aflaţi la masa de
şedinţă a fost Bogdan Maganu, cel ce este şi viceprimar al urbei. Acesta
s-a arătat indignat de faptul că au fost supuse spre aprobare
rectificări bugetare la ADPP şi Consiliul Local: „Cer public, deşi am
făcut-o şi acum vreo trei şedinţe, să mi se spună câţi bani a încasat
Primăria în primul semestru al anului, mai ales că ne plângem că bugetul
este gol. Vin cetăţenii la mine şi se plâng că s-au mărit taxele, că nu
s-a făcut nimic de un an de zile, eu ce le spun, ce se face din banii
lor, că nici eu nu ştiu?!“, a spus Maganu.
- „Sunteţi viceprimar, domnule Maganu,
de ce nu participaţi la şedinţele cu directorii din Primărie? Aţi afla,
astfel, unde se duc banii“, a replicat primarul Cristian Radu.
- „Pentru că dumneavoastră le spuneţi directorilor să nu discute cu mine“, i-a spus, supărat, Bogdan Maganu.
Tot Maganu s-a arătat preocupat de
serviciul ce asigură salubrizarea. Dacă iniţial, în proiectul de
hotărâre se dorea ca acest lucru să îl facă ADPP-ul, iată, că
viceprimarul de Mangalia a declarat că nu este de acord, întrucât, în
alte localităţi, de acest serviciu se ocupă Primăria: „Este o pălărie
prea mare pentru ADPP. Dacă domnul primar s-a gândit la toată
organigrama Primăriei, nu îi va fi greu să găsească, printre cei
angajaţi, pe cineva care să se ocupe de salubrizare“.
„Angajaţii din Primărie s-au prezentat
la un concurs, nu i-am adus eu“, a replicat, şi de data aceasta,
Cristian Radu. „Aceştia pot fi şi din Sighetu Marmaţiei, nu doar din
Mangalia“.
Nu în ultimul rând, în cadrul şedinţei
de Consiliu, edilul a ţinut să prezinte aleşilor noii directori din
Primărie şi celelalte instituţii din subordine. Deoarece nu toţi cei ce
deţin funcţii de conducere au fost de faţă, fiecărui consilier i-a fost
înmânat un tabel cu numerele de telefon ale directorilor care, spune
Cristian Radu, „vor răspunde solidar alături de mine dacă nu îşi fac
treaba. Vă rog să îi sunaţi direct sau dacă lipsesc motivat pe
înlocuitorii lor pentru fiecare problemă sau neclaritate pe care o
aveţi” i-a îndemnat reprezentantul Executivului.
editiadesud.ro
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu